asus_rog_maximus_xiii_hero_1 asus_rog_maximus_xiii_hero_2

Sezona je Z590 ploča pa nastavljamo u revijalnom tonu i donosimo test Asusove nove Maximus XIII Hero iz Republic of Gamers serije. ROG serija ploča je najbolja i najskuplja Asusova, i znamo da je riječ o posebnom proizvodu koji je namijenjen entuzijastima i overclockerima. U ovoj generaciji donosi malo unaprijeđeni dizajn, poboljšanu napojnu jedinicu i nešto više opreme.

asus_rog_maximus_xiii_hero_3 asus_rog_maximus_xiii_hero_4

Malo se toga u pakiranju promijenilo u odnosu na prošlu generaciju ove ploče opremljenu Z490 čipsetom koju smo testirali prije točno 11 mjeseci. I dalje je tu poznata kutija s gornjim poklopcem u ROG bojama, unutar koje je ploča smještena u zasebno kartonsko ležište i zaštićena plastičnim poklopcem. Uz nju će kupac dobiti i solidan bundle koji se sastoji od:

• Upute za korisnike
  • 1x Addressable LED produžni kabel
  • 1 x ROG naljepnica za kućište
  • 4 x SATA 6Gb/s kabela
  • 1 x Support DVD
  • 1 x ROG zahvalnica
  • 1 x ROG velike naljepnice
  • 1 x Q-Connector
  • 1 x Wi-Fi Antenna
  • 1 x Produžni kabel za RGB trake (80 cm)
  • 1 x paketić M.2 vijaka
  • 1x ROG privjesak
  • 1x ROG držač za grafičku karticu

asus_rog_maximus_xiii_hero_5

Izgledom se XIII Hero već na prvi pogled dosta razlikuje od prošlogodišnje XII Hero. Korišteni su isti kvalitetni materijali no na ponešto drugačiji način, a i layout je doživio promjene. Asus je usavršio i ispolirao već ionako odličan proizvod. Najviše mjesta na ploči zauzimaju aluminijski hladnjaci koji su iznimno masivni na VRM dijelu, pa je i pokrov stražnjih I/O izlaza kompletno aluminijski komad koji se nadovezuje na hladnjak s desne strane socketa. I hladnjak na vrhu je doživio promjene, površinom je veći nego ranije, a sve zbog masivnije napojne jedinice. Četiri su M.2 socketa pa je i tu trebalo prilagoditi sistem hlađenja, koji se nalazi na donjoj polovici ploče i ukomponiran je s hladnjakom čipseta.

asus_rog_maximus_xiii_hero_6

RGB LED rasvjeta je dvozonska, s jednim dijelom na čipsetu, a drugim u prorezima pokrova stražnjih I/O-a. Ukupno gledajući, dizajn ploče je nenametljiv, ali iznimno moćan i masivan zbog velike količine aluminija. Layout nije znatnije mijenjan, barem po rubovima ploče i sve je dobro raspoređeno. Da su pazili na detalje vidljivo je po horizontalnom smještaju dvaju internih USB 3.0 headera koji tako neće smetati dužim grafičkim karticama.

asus_rog_maximus_xiii_hero_7 asus_rog_maximus_xiii_hero_8

Napojna je jedinica vrlo moćna pa je zaslužila i adekvatno hlađenje koje se sastoji od dva aluminijska bloka povezana debelom toplovodnom cijevi, a na desni se hladnjak nastavlja i aluminijski pokrov stražnjih I/O konektora. Na ovaj je način dobivena velika površina disipacije topline, ali i ponešto ograničena upotreba masivnih hladnjaka za procesore s vanjskim ventilatorima. Naime, veliki hladnjaci poput Noctue D15 i sličnih će imati problema sa smještajem vanjskog ventilatora koji će obavezno visoko stršati iznad tijela hladnjaka, kako god da je ono orijentirano. I premda u novoj 11. generaciji nema 10-jezgrenih procesora, i novi 8-jezgreni trebaju puno struje pogotovo kada se krene s ekstremnim overclockingom, pa je zbog toga zadržana izvedba s dva dodatna 8-pinska EPS konektora koji su i pojačani metalnim oklopom.

asus_rog_maximus_xiii_hero_9 asus_rog_maximus_xiii_hero_10

Da bi moćni procesori i u slučajevima kada su ekstremno hlađeni imali dovoljno struje brine se šesnaest fazna napojna jedinica koju kontrolira ISL69269 Digi+ VRM kontroler. Svaku fazu čini integrirani MOSFET od 90 ampera, MicroFine prigušnica i 10K Black kondenzator, što je skok u odnosu na prošlogodišnji model koji je imao 60-amperske faze. Sada je jasno zašto hladnjak mora biti masivan kakav i je – 1.440 ampera je impresivna količina struje koju VRM može isporučiti u maksimumu. Naravno, to ni blizu neće biti tako u praksi, jer i9-10850K procesor pod opterećenjem “vuče” oko 185 W, a napojna jedinica se ne zagrijava preko 60°C.

asus_rog_maximus_xiii_hero_11

Desno od socketa su smješteni DIMM utori koji podržavaju maksimalno 128 GB DDR4 memorije brzine do 5.333 MHz prilikom overclockinga s 11. generacijom procesora. Iznad njih su tri 4-pinska konektora za ventilatore i vodene pumpe (3 A), a uz desni rub su smješteni LED dijagnostika, dva LED headera, Start i Flex Key tipke, 24-pinski ATX konektor i interni USB 3.2 gen 1 header.