asus_strix_z490a_gaming_12

Napojna je jedinica dosta pojačana u odnosu na prethodnu generaciju i tu je otišlo najviše novca. I dalje imamo ONSEMI-eve 302045 integrirane MOSFETe, ali ih je sada 14 (12 + 2 konfiguracija), i svaki je sposoban za isporuku 45 A struje ili 75 A u peaku. Iza njih su prigušnice i kvalitetni kondenzatori, a sve je pod kontrolom DIGI+ VRM kontrolera. Uz to, ispod procesora imamo i dvofaznu konfiguraciju s neintegriranim ONSEMI MOSFET-ima i to je vjerojatno Vccsa/Vccio napojna jedinica. U njoj su po dva su NTMFS4C06N 69-amperska MOSFET-a i NTMFS4C10N 46-amperska MOSFET-a u jednoj fazi, i četiri 4C10B u drugoj fazi, a sve skupa zahtijeva i svoj zaseban hladnjak.

Asus se stvarno potrudio oko ove ploče i vjerujemo da će napojna jedinica zadovoljiti sve potrebe za strujom kod najjačih procesora. Nažalost s testnim i5-10500 se nije pošteno ni zagrijala.

asus_strix_z490a_gaming_13

Uz donji rub ploče se nalaze različiti konektori koji uključuju AAFP, RGB header, Thunderbolt header, DEBUG header, 2x USB 2.0, temperaturni senzor, CLRTC jumper, zatim dva 4-pinska konektora za ventilatore (M.2_FAN, CHA_FAN) i zadnji je Front panel header. Iznad toga se nalaze Aura i TPU kontroler. Kao i kod ostatka serije Asus se hvali AI overclocking mogućnostima, tj. pametnom prilagodbom performansi u ovisnosti o temperaturi, opterećenju i sličnom.

asus_strix_z490a_gaming_14

Stražnji je I/O panel solidno ispunjen portovima, ali voljeli bi vidjeti još više USB 3.2 Gen 2 konektora:

• 1 x Intel I225-V 2.5Gb Ethernet
  • 1 x DisplayPort
  • 1 x HDMI
  • 2 x USB 3.2 Gen 2 (1 x Type-A + USB Type-C)
  • 4 x USB 3.2 Gen 1 Type-A
  • 2 x USB 2.0 (one port can be switched to USB BIOS FlashBack)
  • 1 x Optical S/PDIF out
  • 1 x USB BIOS FlashBack Button
  • 5 x Gold-plated audio jacks

Ova ploča ima čak dva video izlaza za razliku od Maximus XII Hero, očito Asus vjeruje da će s njom biti više upotrebe integrirane grafike u procesoru. Samo dva su USB 3.2 Gen 2 porta od čega je jedan Type A a drugi Type C. Asus je samo za još skuplje ploče rezervirao dodatna dva Type A konektora najveće brzine, ali mi bi voljeli vidjeti to i na ovoj ploči. Nije toliko jeftina, a s godinama koje dolaze će sve više biti brzih Gen 2 uređaja. Zgodno kao i do sada je da su tu postavili i BIOS Flashback port te tipku što uvelike olakšava tu zadaću.

asus_strix_z490a_gaming_15

Šest je horizontalnih SATA 6Gbps portova poredano u slijedu na desnoj strani ploče, a donose podršku za RAID 0, 1, 5 i 10 polja diskova. Potrebno je naglasiti da SATA6G_2 port dijeli resurse sa M.2_1 socketom i bit će isključen ako je M.2_1 popunjen.

asus_strix_z490a_gaming_16

Osvjetljenje ove ploče je samo na jednoj zoni, ali je lijepo izvedeno i veliki je skok u kvaliteti i izvedbi napravljen u odnosu na prethodnu generaciju. Osvjetljenjem se kao i uvijek upravlja putem Aura Synca, koji može kontrolirati i dodatne kompatibilne RGB LED uređaje (trake, periferiju i slično).

UEFI sučelje je slično kao i kod Maximus XII Hero ploče pa se nećemo posebno osvrtati na njega, dovoljno je reći intuitivno i prepuno poznatih opcija za tweakanje i overclocking. Softverska je podrška također bogata, a uključuje RAMCache III, ROG CPU-Z, GameFirst VI,  Sonic Studio III + Sonic Studio Virtual Mixer, Sonic Radar III, DTS Sound Unbound, Overwolf, Anti-virus software, ASUS Exclusive Software, Armoury Crate, Aura Creator, Aura Sync, AI Suite 3 (5-way Optimization with AI Overclocking) itd.