asus_tuf_x470_plus_7

Napojna je jedinica relativno jednostavna i raspodijeljena u šest faza, no kao što smo napisali napravljena je od komponenata koje su prošle vojne certifikate izdržljivosti, što uključuje MOSFET-e, prigušnice i kondenzatore. Kontrola je standardno digitalna, a uz DIGI+ je tu i EPU kontroler. Hladnjaci na MOSFET-ima nisu naročito debeli i masivni no dobro odrađuju svoj posao i hlade ih dok oni strujom pune Ryzen 7 2700X procesor i ne zagrijavaju se ni pri dugotrajnim opterećenjima. Kod overclockinga ih je preporučljivo prisilno hladiti ili im barem osigurati kakvu takvu zračnu struju. Ispod plastičnog se pokrova nalazi nešto na što je proizvođač posebno ponosan – ESD zaštita za LAN port, konektore za tipkovnicu i miša, video izlaze i USB konektore. Svi ovi elementi imaju TSV diode za zaštitu. za dodatno napajanje procesora je tu samo jedan 8-pinski EPS konektor, a u okolici socketa su tri 4-pinska konektora.

asus_tuf_x470_plus_8

Ploča jasno podržava dvokanalnu DDR4 memoriju, brzine do 3.200 MHz. a najprije popunjavamo daljnje slotove, tj. sive. Desno od memorijskih se slotova nalazi ATX konektor, interni USB 3.0 konektor, jedan 4-pinski konektor za RGB LED traku te napojna jedinica za memoriju. Na ovom je dijelu i jedna od AURA RGB LED zona za osvjetljenje, što je u principu proziran dio PCB-a. Svi se od pet 4-pinskih konektora za ventilatore mogu kontrolirati uz pomoć Fan Xpert 4 Core aplikacije ili iz UEFI-a.

asus_tuf_x470_plus_9

Jedan od gušće naseljenih dijelova ploče sadržava dva M.2 socketa (oba 22110 i oba rade u SATA i PCIe 3.0 x4 modovima), jedan oklopljeni PCIe 3.0 x16 slot, jedan 2.0 X16 slot no maksimalne propusnosti x4 i tri PCIe 2.0 x1 slota. Audio jedinica i LAN kontroler su nešto stariji i tu se vidi ušteda, i razlozi zadržavanja niske cijene ploče. Audio kontroler je Realtekov ALC887-VD2, nalazi se ispod pokrova, a potpomognut je s japanskim audio kondenzatorima. Audio kanali se nalaze na odvojenim slojevima PCB-a, a tu je i softverska podrška za DTS. gigabitni LAN kontroler je Realtekov RTL8111H.

asus_tuf_x470_plus_10

na dnu se ploče nalazi uobičajeni set konektora i headera u klasičnom rasporedu, a Asus je ovdje odlučio ugraditi i već zastarjeli COM port. X470 čipset se nalazi ispod aluminijskog hladnjaka koji je, što je zanimljivo, šupalj. Donji je dio hladnjaka u toj šupljini prošaran malenim brazdama, mikro finovima, koji tako malo povećavaju površinu za prijenos topline. I premda materijala (aluminija), nema tako puno ovaj se hladnjak ne zagrijava previše ni nakon dugotrajnog opterećenja. Uz sami rub ploče je još jedna zona AURA RGB LED osvijeteljenja, a osvijetljene su poluprozirne TUF GAMING riječi i dvije kose crte.

asus_tuf_x470_plus_11 asus_tuf_x470_plus_12

Stražnji I/O panel ima sve ono osnovno potrebno za spajanje periferije, a ima i dva USB 3.1 Gen 2 Type A porta – Type C je Gen 1. Na drugoj slici vidimo dva horizontalna SATA utora, od njih ukupno šest. Četiri preostala su vertikalni što malo otežava uredno aranžiranje kabela.

• 1 x PS/2 keyboard/mouse combo port
  • 1 x DVI-D
  • 1 x HDMI
  • 1 x LAN (RJ45) port
  • 2 x USB 3.1 Gen 2 Type-A
  • 1 x USB 3.1 Gen 1 (blue) USB Type-C
  • 2 x USB 2.0
  • 2 x USB 3.1 Gen 1 (blue)
  • 3 x Audio jacks

asus_tuf_x470_plus_13

Osvjetljenje ploče je u dvije ranije spomenute zone, a kontrola je kao i uvijek preko Aura softvera. Osim sinkronizacije u radu, možemo izvršiti i sinkronizaciju prilikom gašenja. To znači kako možemo odrediti drugačiji tip osvjetljenja kada je ploča ugašena ili osvjetljenje čak u potpunosti i isključiti.

asus_tuf_x470_plus_14 asus_tuf_x470_plus_15

asus_tuf_x470_plus_17 asus_tuf_x470_plus_16

UEFI sučelje je klasičnog izgleda, kao kod primjerice PRIME ploča, no s dodanih par TUF grafičkih elemenata. Sučelje je pregledno i brzog odziva, te vrlo bogato opcijama za tweakanje i overclocking. Nema tu nekih naprednih funkcija kao kod ROG ploča, no sve ono osnovno za overclocking na zraku ili vodi je tu. Sa softverske strane je ploča dobro opremljena s AI Suite 3, Ai Charger, PC Cleaner i ostalim poznatim aplikacijama.