asus_zenbeam_l2_1

ASUS je prijenosni projektor ZenBeam L2 predstavio još na CES-u početkom godine, a sada polako dolazi na tržište. Riječ je o DLP projektoru snage 960 LED lumena rezolucije 1080p koji dolazi s Google TV boxom i ugrađenim 10-vatnim zvučnikom ugođenim od strane Harman Kardona. Također, ima i ugrađenu bateriju koja mu osigurava autonomiju, a slika koju projicira na zid može biti između 30 i 120 inča.

ZenBeam L2 dolazi u vertikalno orijentiranoj kartonskoj kutiji s plastičnom ručkom za prenošenje na vrhu. Kao što vidimo iz videa otpakiravanja projektor dolazi smješten u prijenosnu torbicu, koja je solidno “pofutrana” i dobro ga štiti. Dva su pretinca, donji za projektor i gornji za napajanje i daljinski. Zasebno, u kartonskom pakiranju dolaze dva kabela za napajanje (EU i UK), te HAKO Android TV box koji je u svojoj kutijici. Uz TV box pakiran je i daljinski upravljač (baterije za daljinski su smještene u gornjem pretincu torbice). Uz projektor još dolaze i upute za korištenje te jamstveni listić. U videu još vidimo i način ugradnje TV Boxa u projektor, kao i prolaz kroz menije, kvalitetu slike, te snagu projekcije s uključenim i isključenim svjetlom no o tome ćemo kasnije.

asus_zenbeam_l2_2 asus_zenbeam_l2_3

Torbica je vrlo praktična te dovoljno prostrana. Dva su pretinca, oba s patentnim zatvaračem. Donji je namijenjen spremanju projektora, a gornji napajanja, kabela i daljinskog upravljača. Sve skupa je težine ispod dva kilograma. Kvaliteta izrade torbice je vrlo dobra, a dovoljno je i debela da adekvatno zaštiti svoj dragocjeni sadržaj.

asus_zenbeam_l2_4

AC/DC adapter koji dolazi uz projektor je malo veći i snage je 90 W (do 20V i 4,5 A). Kabeli su dovoljno dugački, a onaj iz napajanja prema projektoru ima i organizator (čičak traku), te feritnu jezgru. Konektor za projektor je USB Type C. Baterija u projektoru je kapaciteta 65,5 Wh što je dovoljno za oko 3,5 sati u Battery Low mode-u, dok će u praksi uz pojačane zvučnike to iznositi maksimalno dva sata. Stoga je zapravo kod gledanja filmova bolje prikopčati ga na mrežu. Adapter se ne zagrijava previše, no dosta je topal na dodir nakon par sati rada.

asus_zenbeam_l2_5 asus_zenbeam_l2_6

asus_zenbeam_l2_7

HAKO mini Android TV dolazi u zasebnoj kutijici i riječ je o malenom uređaju koji na sebi ima samo mini HDMI port, te micro USB port. Pogonjen je od strane četverojezgrenog 64-bitnog procesora baziranog na Cortex-A53 arhitekturi. Ima predinstaliran Android TV operativni sustav, a na mrežu se povezuje preko dual band WiFi-a po 802.11ac standardu, Potrošnja električne energije je oko 5 W. Uz njega kupac će dobiti i daljinski upravljač koji ima osnovne funkcije, dvije tipke za prečace i dvije tipke na dnu za fokusiranje i podešavanje slike. Slika se inače automatski podešava i fokusira, no ako niste zadovoljni možete preko daljinskog upravljača poslati zahtjev za ponovnim podešavanjem.

asus_zenbeam_l2_8

L2 je nasljednik modela Latte L1 od kojeg je veći, bolji, sposobniji i pametniji. Kućište je potpuno plastično, no vrlo kvalitetno i robusno. Dimenzija je 132 x 172 x 132 milimetara i mase 1,57 kilograma. Na vrhu se projektora nalazi kožna ručkica za prenošenje. Središnji dio valjkastog tijela u Navy plavoj boji je perforiran radi hlađenja, ali i radi zvučnika. Na prednjoj strani se nalazi tzv. short throw leća i DLP projektor iza nje. Na dnu je za automatsko fokusiranje slike o kojem ćemo nešto kasnije. Iznad senzora je Asus logo, a iznad leće je senzor za daljinski upravljač.

asus_zenbeam_l2_9

Na stražnjoj se strani nalazi tipka za uključivanje, koju je potrebno držati stisnutom tri sekunde kako bi se uređaj uključio. No naravno, najprije je potrebno umetnuti TV box. Ispod tipke se nalazi stražnji senzor za daljinski upravljač. Tipka za uključivanje svijetli bijelo kada je baterija iznad 25%, trepće bijelo kada je u Standby modu, a crveno kada je ispod 25%.

Maksimalna potrošnja električne energije projektora je do 90 W, što znači da je na maksimalnim postavkama autonomija baterije kapaciteta “samo” 65,5 Wh dosta ispod jednog sata. Stoga ako želite da potraje treba malo smanjiti glasnoću i staviti sliku u Eco mod.

asus_zenbeam_l2_10

Na vrhu se uređaja nalazi poklopac ispod kojeg se nalazi prostor za Android TV box. Poklopac ima magnete koji ga drže uz projektor, a na sebi ima i tipke kojima kontroliramo funkcije projektora. Prva s lijeve strane je za izbor izvora (Android TV, HDMI i USB-C), a druga je Splendid tipka uz pomoć koje biramo jedan od preddefiniranih profila za sliku – Bright, Standard, Theater, Scenery, Game, Battery, ECO i User Mode. Sljedeća je za povratak u prethodni meni (back), a do nje je maleni Joystick kojim se krećemo kroz menije (meni otvaramo pritiskom prema dolje) i koji ujedno služi i za pojačavanje te stišavanje zvuka (lijevo – desno), ali i za ručno fokusiranje slike (gore – dolje).

asus_zenbeam_l2_11

Kao što smo u videu vidjeli TV box se jednostavno postavlja – potrebno je otvoriti kopču grede koja ga drži na mjestu, prikopčati kabel i onda TV box u HDMI port. Na prvom uključenju uređaja najprije se inicijalizira TV box, spajamo daljinski upravljač, spajamo se na bežičnu mrežu i ulogiravamo se s Google računom. U praksi je jednostavno, no uređaj nam se ni nakon nekoliko pokušaja nije htio spojiti na pronađenu mrežu, sve dok ručno nismo unijeli SSID, pa odabrali enkripciju i unijeli zaporku. A i nakon toga je znao povremeno “ispadati” s mreže. Ujedno, ista se stvar dešavala i s Google računom, gotovo za svaku promjenu aplikacije ili kretanje kroz menije je izbacivao poruku da odaberemo račun na koji smo se prethodno ulogirali i koji je bio jedini na uređaju. TV box ima podršku za Hey Google i Chromecast.

asus_zenbeam_l2_12

Na stražnjoj strani, na njenom donjem dijelu se nalaze različiti portovi i indikacije. S lijeva na desno, prva je LED indikacija za punjenje baterije (crveno dok se puni i zeleno kad je napunjena), do nje je Type C ulaz za napajanje, pa USB Type A port (5 V, 1,5 A), pa mini Display Port (7,5 W), pa HDMI (HDCP), jack za slušalice i reset tipka. Projektor je vrlo funkcionalan zbog mnoštva portova, pa može projicirati sa svega što ima HDMI port, ili preko raznih adaptera i s bilo kojeg Android ili iOS uređaja. Uz to, dok projicirate, vanjski uređaj možete i puniti preko Type A porta.

asus_zenbeam_l2_13

Na donjoj se strani nalazi nožica u dva stupnja koja služi za povećanje nagiba (4° i 8°), pa projicirati ne morate samo s nekog postolja, nego i s poda. Tu su i četiri gumene nožice koje ga drže čvrsto uz podlogu. Projektor ima i rupu s navojem na donjem dijelu za postavljanje na tronožac, a time je omogućena i montaža na strop. U radu generira buku od oko 30 dB(A) u Standard načinu rada, dok smo mi Meterk MK09 uređajem izmjerili oko 41 dB(A) u režimu rada koji ga najviše zagrijava i s udaljenosti od oko 50 centimetara. Nije pretjerano bučno, no ventilator koji hladi elektroniku je ipak čujan.

asus_zenbeam_l2_14

Kao što smo rekli, tehnologija projiciranja je DLP, s LED-om kao izvorom svjetla. DLP tehnologija koristi DMD čipove koji imaju milijune mikro ogledala za video projekciju. DLP projektori donose određene prednosti u odnosu na LCD projektore, a to uključuje viši kontrast, duži životni vijek, manju masu, ali i malo lošiju kvalitetu slike. L2 projicira rezoluciju od 1.920 x 1.080 piksela, a maksimalna ulazna je 3.840 x 2.160 piksela. Maksimalno osvjetljenje je 960 LED lumena, odnosno 400 ANSI lumena, s tim da je životni vijek LED osvjetljenja 30.000 radnih sati. Kontrast je prema tvorničkim podacima 400:1, pokrivenost boja je 120% sRGB-a, a prikazuje 16,7 milijuna nijansi boja.

Leća ima tzv. short throw ratio od 1.2:1, s projekcijskom udaljenošću od 0,8 pa do maksimalnih 3,2 metra. To znači da veličina projekcije iznosi od 30 pa do čak 120 inča. Projekcijski offset je 100% +/-5%. Fokusiranje slike je automatsko i to radi jako dobro, unutar par sekundi se slika automatski podesi, a podržana je i automatska Keystone korekcija slike i po vertikali (+/- 40°) i po horizontali (+/- 30°). Keystone funkcija je iznimno korisna jer leća projektora ne mora biti okomita na projekcijsku površinu. Obično, ako projekcijska leća to nije, dobije se trapezoidna slika, dok Keystone to ispravlja kako bi dobili savršeni pravokutnik, tj. savršenu sliku. Kod ovog projektora se sve vrši automatski, pa nakon fokusiranja slijedi Keystone funkcija. No, Keystone efektivno smanjuje sliku kako bi napravio tu korekciju, te ju degradira, pa je i dalje bolje postaviti projektor okomito na projiciranu sliku. Zanimljiva funkcija je o Auto Obstacle Avoidance gdje će projektor automatski smanjiti sliku kako bi izbjegao projekciju po npr. dijelu namještaja.

asus_zenbeam_l2_16

Nakon postavljanja projektora na pravu poziciju, inicijalnog setupa i pregleda njegovih mogućnosti (što sve možete vidjeti u videu na početku teksta) krenuli smo s testom kvalitete slike i zvuka. S obzirom na to da je ovo projektor, treba uvijek biti svjestan činjenice da to nije TV, i ne može dati istu kvalitetu slike. Naravno, kvaliteta ovisi uvelike o uvjetima – osvijetljenosti i podlozi na koju projiciramo. Mi smo iskoristili bijeli zid, kao što će vjerojatno i većina kupaca.

Svakako moramo napomenuti da smo zadovoljni slikom kada je projektor na nekoj podlozi i uzdignut od poda, pri čemu onda ne mora koristiti Keystone funkciju. Drugo, prostorija mora biti tamnija, jer je onda i kvaliteta slike, te vidljivost bolja – na kraju i sam doživljaj. Prikaz boja je solidan, živopisne su, kontrast je solidan i ukupno gledano smo zadovoljni kvalitetom slike. No, nemojte ga previše udaljavati od zida, do dva metra je sasvim dovoljno, a najbolji rezultati se dobivaju od metar do metar i pol. Naime, na jedan metar je dijagonala slike 40 inča, na metar i pol 60 inča, na 2,3 metra 90 inča i na 3,1 metar 120 inča. Ako poželite, možete uživati i u 26 preddefiniranih virtualnih prozora (light wall) različitog sadržaja (kamin, kišni prozor, podmorje itd.).

Zvuk koji dolazi iz Harman Kardon uštimanog zvučnika je dovoljno glasan, s lijepo izraženim basevima, te dobrim srednjim i visokim tonovima – 10 W snage je sasvim dovoljno za prostorije do 30-tak kvadrata. U postavkama se mogu i putem AudioWizarda mijenjati opcije zvuka – Movie, Music, Game i Outdoor.

asus_zenbeam_l2_15

Na kraju moramo sumirati dojmove i napisati kako smo jako zadovoljni performansama samog projektora, njegovom kvalitetom izrade, te kvalitetom slike i zvuka. Sviđa nam se dizajn uređaja, kao i torbica za prenošenje. Ugrađena baterija mu osigurava solidnu autonomiju no samo u modu rada štednje baterije, ako želite uživati u boljem zvuku i slici tada će izdržati svega sat vremena. Ono što je slabija karika u cijeloj priči je third party Android TV box koji nije dorastao zadatku. Ispada s WiFi mreže, te stalno traži potvrdu korisničkog računa. Kretanje kroz menije je brzo, instalacija aplikacija također, te je u svemu ostalom je ovo prosječan Android TV box.

Projektor je s druge strane puno konkretniji proizvod koji će vas zadovoljiti po pitanju kvalitete slike, zvuka, brzog automatskog fokusiranja i svih ostalih korisnih funkcija. Ako imate potrebu za prijenosnim projektorom ZenBeam L2 je svakako dobar izbor kako za posao tako i za zabavu. Cijenu mu još uvijek nismo našli ni u Europi ni u Americi, no za očekivati je da će biti iznad 400 €.