fractal_design_focus_2_11

Prednja je stranica plastičnog okvira i metalne mrežice koja služi i kao filtar za prašinu. Stranicu skidamo jednostavnim povlačenjem s donje strane pri čemu ju možemo očistiti. Njenim skidanjem dolazimo i do usisnih ventilatora, tj, nosača za radijator ili dodatne 120-milimetarske ventilatore.

fractal_design_focus_2_12

Stražnja strana je jedinstvena, ima dovoljno mjesta i ušica za organizaciju kabela, s tim da je prednji dio ipak malo uvučeniji kako bi se mogla smjestiti dva 3,5-inčna diska. Na donjem dijelu nosača za matičnu ploču je prorez za kabele koji dolaze iz napajanja, a moguće je naravno provući i ostale kabele koji idu na donji dio matične ploče. Sve u svemu, i bez gumenih organizatora, dobro je riješena organizacija kabela.

fractal_design_focus_2_13

U sklopu se prednjeg panela nalazi i RGB kontroler koji nudi nekoliko osnovnih opcija osvjetljenja. Za više opcija, kao i za sinkronizaciju s ostatkom komponenata tvornički se ventilatori moraju spojiti na matičnu ploču.

fractal_design_focus_2_14 fractal_design_focus_2_15

Stražnja strana prima ukupno četiri diska. Dva 3,5-inčna se mogu smjestiti jedan iznad drugog na lijevoj uvučenoj strani, a dva 2,5-inčna sa stražnje strane nosača matične ploče. Alternativno, kupac može nabaviti i plastični nosač za još dva 2,5-inčna SSD-a koji postavljamo na mjesto donjeg 3,5-inčnog diska. Nedostatak kaveza za diskove bi za neke mogao predstavljati problem, no uz današnju sve veću upotrebu M.2 diskova, ukupno četiri mjesta za diskove u kućištu i nije tako loše.

fractal_design_focus_2_16

Kabeli prednjeg panela su vrlo jednostavni – samo Power priključak za prednji panel, Audio priključak, USB 3.0 priključak i jedan SATA Power za ARGB kontroler. Svi su priključi na dovoljno dugim kabelima. Uz kućište kupac će dobiti i sve potrebne vijke, gumene podloške za diskove, kao i plastične vezice za aranžiranje kabela. Kao i uvijek tu je i knjižica s uputstvima.

fractal_design_focus_2_17 fractal_design_focus_2_18

Za ugradnju smo u ovo kućište odabrali iste komponente kao i kod AX90 kućišta što znači da smo ugradili Asusovu Crosshair X670E Hero matičnu ploču, AMD Ryzen 9 7950X procesor kojeg je hladio Alphacool Eisbaer LT HPE 360 hladnjak i AMD Radeon RX 7900 XT grafičku karticu. Za napajanje smo koristili Fractalovo ION+ 860P. Ugradnja komponenata u kućište je jednostavna, kao i spajanje svih potrebnih kabela.

fractal_design_focus_2_19 fractal_design_focus_2_20

Ono što nam je predstavljalo problem su ventilatori vodenog hlađenja koje smo postavili s prednje strane, pa ih je metalna mrežica prednje strane dodirivala i zaustavljala. Stoga smo ih prebacili s unutarnje strane pri čemu je i dalje ostalo dovoljno mjesta. Drugo, Fractalovi ventilatori su imali problema s velikim VRM hladnjakom na X670E Hero matičnoj ploči pa ih nismo mogli pravilno instalirati. Naravno, ovo je specifičan problem za ploču, no zato smo na početku napisali da je potrebno planirati što i kako će te ugrađivati u ovo kućište.

Rashladne performanse ovoga kućišta ovise o količini ventilatora, a u našem su slučaju bile tek mrvicu slabije nego kod AX90 pa nismo posebne screenshotove stavljali. Obavezno je u ovakav setup još dodati jedan ventilator na ispuh i onda možete hladiti i ovako moćne komponente kakve smo mi koristili.

fractal_design_focus_2_21

Ventilatori su tihi, stvaraju solidan propuh te imaju i lijepe svjetlosne efekte. Tipkom na vrhu kontroliramo nekoliko osnovnih efekata koji su relativno zanimljivi, no svakako je preporuka spajanje ventilatora na matičnu ploču i sinkronizacija s ostatkom rasvjete koju već imate na ploči.

fractal_design_focus_2_22

S cijenom od oko 115 € u hrvatskim trgovinama i oko 90 € u njemačkim ovo je solidan mid-range izbor. Ima nekoliko nedostataka, uključujući i to što nema Type C port, no Fractal je očito morao napraviti neke ustupke kako bi cijena ostala prihvatljiva. Prostora u kućištu ima dovoljno i za veće komponente, kvaliteta izrade je vrlo dobra, ali bi dizajn mogao biti mrvicu maštovitiji. Filtracija protiv prašine je solidna, a sviđaju nam se i dva 140-milimetarska RGB ventilatora na usisu. Solidan je ovo ulaz u Fractalov svijet kućišta. Osim u ovoj izvedbi, dolazi i u bijeloj s RGB-om, crno-bijeloj bez RGB-a i potpuno crnoj bez RGB-a i bez bočne staklene stranice – za svakoga po nešto.