gigabyte_z590_vision_g_9

Premda skoro kompletno pokrivena, donja je strana ove ploče zapravo najzanimljivija. Tu se nalaze čak četiri M.2 socketa i to je jedan od glavnih featurea ove ploče i razlog zašto je namijenjena “kreatorima”. O M.2 ćemo malo niže, a sada se okrenimo PCIe utorima kojih je tri. Sva tri su pune dužine, no samo je prvi od vrha x16 propusnosti i to pod određenim uvjetom. Ako M2B_CPU i M2C_CPU M.2 slotovi nisu popunjeni tada je puna propusnost od x16, a ako jesu ona pada na x8. Taj gornji PCIe slot je i po PCIe 4.0 standardu no samo ako imate Core procesor 11. generacije (koji tek treba izaći). Donja dva su x4 propusnosti, i po PCIe 3.0 standardu su. Ploča podržava Quad-GPU CrossFire i 2-way CrossFire konfiguracije grafičkih kartica s tim da će druga kartica raditi s x4 propusnošću.

Ovdje na dnu se ploče nalaze i uobičajeni konektori i headeri na koje smo već naviknuli. Ploča tu dolje na lijevoj strani ima smještenu i audio jedinicu koja je najnovija – Realtekova ALC4080. O njoj još uvijek nema puno podataka osim da zamjenjuje dosadašnji model ALC1220 i da je jasno riječ o 7.1-kanalnoj jedinici s podrškom za S/PDIF.

LAN kontroler je malo iznad audio jedinice, a riječ je o Intelovom 2,5 GbE čipu s podrškom za 2,5 Gigabitnu vezu.

gigabyte_z590_vision_g_10

Ovdje dolazimo konačno do M.2 slotova. Njih su četiri kao što smo spomenuli. Od vrha prema dolje prva tri su povezana direktno s procesorom, a posljednji je pozezan s čipsetom. Svi od reda podržavaju do 22110 uređaje, a nose nazive M2A_CPU, M2B_CPU, M2C_CPU i M2P_SB. Prva tri rade u PCIe 4.0 x4/x2 modu rada s 11. generacijom procesora ili u PCIe 3.0 s desetom. Najniži, onaj spojen na čipset radi u PCIe 3.0 x4/x2 modu rada. Na čipset su spojeni i SATA kontroleri koji dijele propusnost s tim zadnjim M.2 utorom s napomenom da ako u njemu imamo SATA SSD tada nulti SATA port neće raditi.

Sva četiri M.2 utora imaju aluminijske hladnjake koji su dosta debeli te svi imaju termalne podloške. Sam Z590 čipset također ima dosta debeli aluminijski hladnjak i ne zagrijava se pretjerano u radu. Na ploči se ukupno nalazi šest 4-pinskih konektora za ventilatore što je dovoljno, a jedan od njih je i namijenjen spajanju pumpe za vodeno hlađenje. Od ostalih zanimljivosti na ploči se nalaze i Q-Flash Plus tipka za nadogradnju UEFI-a, jedan serijski port, dva porta za add-in Thunderbolt kartice, jedan TPM header itd.

gigabyte_z590_vision_g_11 gigabyte_z590_vision_g_12

Integrirani poklopac stražnjeg je I/O panela izveden u bijeloj boji, a na njemu se nalaze sljedeći portovi:

• 2 x USB 2.0/1.1 ports
  • 1 x PS/2 keyboard/mouse port
  • 4 x USB 3.2 Gen 1 ports
  • 1 x DisplayPort In port
  • 1 x HDMI port
  • 2 x USB 3.2 Gen2 Type-A ports
  • 1 x USB Type-C port, with USB 3.2 Gen 2×2 support
  • 1 x USB Type-C port, with USB 3.2 Gen 1 support
  • 1 x RJ-45 port
  • 6 x audio jacks

Kao što vidimo uobičajena kompozicija portova, s tim da Gigabyte jedino na Vision seriji ploča nudi PS/2 port. Dva su Type C porta straga, s tim da je jedan 20-gigabitni, a drugi 10-gigabitni, a ostatak je klasika. Putem bržeg Type C porta Gigabyte nudi i VisionLink tehnologiju koja omogućava istovremeni prijenos video signala, punjenje uređaja snagom od 60W i prijenos podataka.

gigabyte_z590_vision_g_uefi_1 gigabyte_z590_vision_g_uefi_2

gigabyte_z590_vision_g_uefi_3 gigabyte_z590_vision_g_uefi_4

UEFI ove ploče je poseban po kombinaciji boja, dok je layout, tj. meniji izveden onako kao i u prethodnoj generaciji. Novost je tek pokoja opcija koja je rezervirana za 11. seriju Core procesora koju jasno još čekamo. Easy Mode je ono što nas prvo dočeka, a svi koji su napredniji korisnici će odmah skočiti na Advanced Mode pritiskom na F2. Kao i uvijek, u Boot meniju možemo odabrati da Advanced bude osnovni mod čim uđemo u UEFI. Tweaker je meni u kojem će se većina naprednijih korisnika zadržati najduže. On nudi promjenu mnoštva opcija počevši od onih jednostavnijih kao što je množitelj procesora, odabir profila memorije i naponi, pa do naprednijih menija i opcija kao što su Overvoltage opcije, training naponi, VRM podešenja, interna VR kontrola itd.

gigabyte_z590_vision_g_uefi_5 gigabyte_z590_vision_g_uefi_6

gigabyte_z590_vision_g_uefi_7 gigabyte_z590_vision_g_uefi_8

Nadalje imamo Settings sa svojim podmenijima, uobičajeni System Info, Boot i Save&Exit meni u kojem se nalazi i opcija za spremanje i učitavanje spremljenih profila UEFI-a što je iznimno korisna opcija za overclockere.

Softver koji Gigabyte nudi uz ovu ploču je uobičajeni APP Center koji nudi opcije kao što su @BIOS, EasyTune, Fast Boot, Game Boost, ON/OFF Charge, RGB Fusion, Smart Backup i System Information Viewer. Uz to, tu su i aplikacije kao što je OEM verzija Norton Internet Securitya, te cFosSpeeda za optimizaciju mrežnog prometa.

Osvjetljenje na ploči čini samo jedna traka po dužini I/O pokrova. Kontrola se jasno vrši putem RGB Fusion 2.0 aplikacije, a na videu iznad vidimo i efekte u sinkronizaciji s G.Skill ENKI 360 hladnjakom i G.Skill Trident Z memorijom. Efekata nema puno, i tu konkurencija ipak odrađuje malo bolji posao.