gigabyte_z690_aero_g_1 gigabyte_z690_aero_g_2

Aero G je namijenjena kreatorima pri čemu je poseban fokus stavljen na dizajn i na stabilnost rada, te pouzdane performanse. Ploča donosi moćnu napojnu jedinicu i mnoštvo opcija za diskove što je iznimno bitno. Aero G je u mnogo čemu slična nedavno testiranom Aorus Pro modelu Z690 ploče, ali je jasno dizajnom drugačija, te ima bolje riješeno hlađenje što ćemo vidjeti niže u recenziji.

U unboxing videu objavljenom prije par dana ste mogli vidjeti kako je ploča pakirana i što sve dolazi uz nju. Bundle nije iznimno bogat, no ovo i nije jako skupa ploča pa je to i očekivano. U pakiranju uz ploču se nalazi:

• korisničke upute
  • mikrofon
  • okretna WiFi antena
  • 4x vijka za M.2
  • 2x SATA kabela

gigabyte_z690_aero_g_3

Uz Aero G, Gigabyte je predstavio i nešto skuplju i opremljeniju Aero D ploču koja dodatno donosi Thunderbolt 4. Za sve one koji žele malo uštedjeti i ta im značajka nije bitna Aero G je idealan izbor. Na crnom se PCB-u Gigabyte potrudio napraviti svježi dizajn aluminijskih hladnjaka koji su u bijelo, sivo i crnim kombinacijama. Ploča se definitivno ističe u masi crnih i vjerujemo da će biti čest izbor za bijele i općenito svjetlije buildove.

gigabyte_z690_aero_g_4

Layout ploče, odnosno raspored elemenata po njoj je vrlo sličan onome na Z690 Aorus Pro ploči, a sitnije razlike uočavamo tek pomnijim pregledom. Sve je posloženo onako kako treba, svi su konektori i headeri uz rub i sve što smo napisali za Aorus Pro, vrijedi i ovdje. Aero G ploča kao što vidimo nema oklopljene memorijske utore, nema jednako kompleksnu audio jedinicu, no zato ima nešto što je iznimno bitno – toplovodnom cijevi spojene hladnjake na napojnoj jedinici. Kako se to odrazilo na temperature ćemo vidjeti kasnije.

gigabyte_z690_aero_g_5 gigabyte_z690_aero_g_6a

Oko socketa je dovoljno mjesta, unatoč činjenici da su hladnjaci vrlo masivni i da se protežu većom površinom ploče – pogotovo onaj uz lijevi rub koji je integriran i kao pokrov stražnjih I/O portova. Hladnjaci su stepenasti i rebrasti, vrlo slični na dvije ploče, a glavna razlika je ta da su spojeni toplovodnom cijevi kao što ćemo vidjeti kasnije. Na gornjem se rubu ploče nalaze samo dva dodatna konektora za napajanje procesora – jedan 8 i jedan 4-pinski.

gigabyte_z690_aero_g_6b

Napojna je jedinica identična kao i na Aorus Pro modelu – 16 + 1 + 2 konfiguracije faza. 16 je 90-amperskih power stageova ili integriranih MOSFET-a za Vcore, jedna je 60-amperska za Vccgt (integrirana grafika), a dvije su 70-amperske DrMos faze za Vccaux (PCIe i memorijski kontroler). Korišten je Full Direct VRM dizajn što znači da VRM kontroler (RAA229131) kontrolira svaku fazu zasebno. Iza integriranih MOSFET-a su kvalitetne prigušnice i Tantalum Polymer kondenzatori. Isto tako, s donje strane socketa se nalazi jedan Tantalum Polymer kondenzator koji služi za stabilizaciju napona procesora pri visokim opterećenjima.

gigabyte_z690_aero_g_6c gigabyte_z690_aero_g_6d

Na hladnjacima se ovaj put nalaze nešto drugačije termalne podloške plave boje, koje imaju bolja termička svojstva od sivih na Aorus Pro ploči. Uz to, kao što smo već i naglasili, hladnjaci su spojeni toplovodnom cijevi koja poboljšava transfer topline. To je rezultiralo i nešto nižom vršnom temperaturom pri opterećenju od 77°C (VRvcc) i 74°C VR MOS, dok smo s vanjske strane hladnjaka IC termometrom izmjerili 74,4°C. Jesu više temperature nego na Asusovim pločama, no Gigabyteice i više tjeraju procesor – nerijetko i do 240 W, što je 10 W iznad službenog ograničenja.

gigabyte_z690_aero_g_7

Memorijski su slotovi pojačani, primaju DDR 5 memoriju takta do 6.000 MHz (OC), i maksimalno do 128 GB (4x 32 GB) u dvokanalnom režimu rada. Oko memorijskih slotova se nalaze čak četiri 4-pinska konektora za ventilatore i AIO pumpe, interni USB 3.2 Gen 1 header, USB 3.2 Gen 2 header, dijagnostika od četiri male LED-ice (VGA, CPU, BOOT i DRAM), dva LED headera te naravno 24-pinski ATX konektor.