msi_b450m_mortar_pro_2 msi_b450m_mortar_pro_3

Odlučili ste napraviti gamersko računalo koje je stane u Micro ATX kućište, ali se ne možete odlučiti koju ploču koristiti? MSI ima mnoštvo modela za sve primjene pa tako i za ovu. Iz Arsenal Gaming serije stiže B450M Mortar koja podržava Ryzen procesore, brzu DDR4 memoriju, do dvije Radeon grafičke kartice, ima solidne audio i LAN jedinice, kvalitetno je napravljena i osvijetljena RGB LED-icama. Za razliku od prošlogodišnjeg modela, ova ploča ima redizajnirane i malo povećane hladnjake, redizajnirano osvjetljenje, Gen 2 USB portove te još poneku novotariju.

msi_b450m_mortar_pro_4 msi_b450m_mortar_pro_5

Ploča je pakirana u manju kutiju, tek malo širu od nje same, a unutar kutije je dobro  zaštićena u debljem kartonu i antistatičkoj vrećici. Bundle je u skladu s cjenovnim razredom, a uključuje:

• manual
  • quick start knjižicu
  • dva SATA kabela
  • medij s upravljačkim programima i aplikacijama
  • zaštitu za stražnje I/O portove
  • naljepnice, pamflete

msi_b450m_mortar_pro_6

Ploča je standardnih mATX dimenzija, tj. mjeri 24.4 x 24.4 centimetra. Na toj se površini smjestila solidna količina elektronike i konektora, no layout nije prenatrpan i sve je manje – više logično raspoređeno. PCB je mat crni sa sivim ukrasima, elementi na njemu su sivi ili crni i ukupan dojam po pitanju izgleda je vrlo dobar. Nenametljivo djeluju i hladnjaci, od kojih je onaj na VRM-u malo povećan, produžen kako bi se dobila veća disipacijska površina.

msi_b450m_mortar_pro_7

Sve je na ploči logično raspoređeno. Važni konektori su blizu rubova, jedan je M.2 slot iznad prvog PCIe x16 slota, a drugi dovoljno ispod kako grafička kartica ne bi zagrijavala SSD-e. Na ploči se nalaze ukupno četiri 4-pinska konektora za ventilatore, što je dovoljno za manja kućišta, no ako ju ugrađujete u veće mogao bi koji konektor i faliti.

msi_b450m_mortar_pro_8

Napojna je jedinica procesora 4 + 2 fazne konfiguracije s po dva high i low side MOSFET-a za svaku fazu. Kontroler je Richtekov RT8894A kakav smo viđali i na drugim MSI pločama. Hladnjak na MOSFET-ima je povećan i dobro odrađuje svoj posao. Ne zagrijava se previše ni pod dugotrajnim opterećenjem, no uz napomenu kako je srednji ventilator na D15 hladnjaku bio spušten dovoljno nisko da konstantno tjera zrak preko njega. Oko socketa je dovoljno mjesta za sve tipove hladnjaka, a ako želite overclockirati na ovoj ploči preporučujemo neki čija će zračna struja prelaziti preko VRM-a. Dvije faze za un-core dio i memorijski kontroler koje se nalaze na vrhu ploče ne zahtijevaju hladnjak.