asus_z590_e_gaming_wifi_1 asus_z590_e_gaming_wifi_2

Prva Asusova Z590 ploča koju testiramo je Strix Z590-E Gaming WiFi. Riječ je ploči iz Republic of Gamers serije koja je okrenuta entuzijastima, gamerima i overclockerima. Najjača je iz Strix serije i donosi vrlo robusnu i dobro hlađenu napojnu jedinicu, kao i mnoštvo opreme. Z590 serija ploča je kao što znamo namijenjena nadolazećim Rocket Lake S procesorima, no kompatibilna je i s aktualnom Comet Lake S serijom pa smo ju i testirali s našim i9 10850K.

U unbox videu možete vidjeti što kako je pakirana ova ploča i što sve s njom dolazi. Asus nije previše mijenjao ni dizajn ni način pakiranja u odnosu na prošlu generaciju, a bundle se sastoji od:

• 4 x SATA 6Gb/s kabeli
  • 1 x pomoćni ventilator (40mm)
  • 1 x paket vijaka za pomoćni ventilator
  • 1 x ASUS 2×2 Dual-Band Wi-Fi antena
  • 1 x M.2 Q-Latch paket
  • 2 x M.2 gumeni paket
  • 1 x ROG privjesak za ključeve
  • 1 x plastična vezica
  • 1 x ROG držač za grafičke kartice
  • 1 x ROG STRIX naljepnice
  • 1 x ROG STRIX zahvalnica
  • 1 x DVD s upravljačkim programima i apikacijama
  • 1 x korisničke upute

asus_z590_e_gaming_wifi_3

ROG STRIX Z590-E Gaming WiFi je direktna nasljednica ROG STRIX Z490-E Gaming WiFi ploče koju smo imali prilike testirati prije otprilike 9 mjeseci. Tada doduše nije nosila WiFi prefix, ali je bila opremljena AX mrežom s Bluetooth podrškom. Dizajnom se novi model itekako naslanja na stari, a izmjene se više svode na kozmetiku. Ploča je teška, prepuna aluminijskih hladnjaka. Dva masivna su na VRM jedinici, tri su na ukupno četiri M.2 socketa i jedan je na čipsetu. Čak je i stražnji I/O pokrov sada aluminijski, tj. dio hladnjaka VRM-a. Ovakav masivni hladnjak je potreban, jer je Asus pojačao napojnu jedinicu.

asus_z590_e_gaming_wifi_4

Ploča izgleda odlično, s različitim decentnim ukrasima na sebi, a prevladava moderni “Cyberpunk” dizajn. Kose linije presijecaju aluminijske hladnjake, a između njih je uklopljena holografska RGB LED rasvjeta koja se nalazi na pokrovu stražnjeg I/O-a. Na hladnjaku čipseta se nalazi osvijetljeni ROG znak, a na njegovom se kosom dijelu nalazi i ROG tag od tkanine. Sve skupa izgleda nenametljivo i po nama odlično – ploča za poželjeti.

Layout, odnosno raspored elemenata po ploči je dobar, unatoč dojmu prenatrpanosti. Jasno je da standardna ATX površina uz ovoliko elemenata postaje premala, no Asusovi su inženjeri odradili dobar posao i sve je logično raspoređeno. Ništa ničemu neće smetati, a svi su bitni konektori i headeri smješteni uz rub ploče.

asus_z590_e_gaming_wifi_5

Gornji dio ploče, tj. područje napojne jedinice pokriva masivan crni aluminijski hladnjak koji je ispresijecan kosim paralelnim prorezima koji omogućavaju strujanje zraka i bolju odvodnju topline. I pokrov stražnjeg I/O-a je aluminijski, dio je jedinstvenog hladnjaka, a dva su dijela naravno povezana toplovodnim cijevima. Uz to, Asus je tvornički ugradio i nosač za maleni ventilator koji isporučuju s pločom, koji stvara dodatnu zračnu struju po hladnjacima. Sve ovo je nužno ako koristimo najjače 10-jezgrene procesore i želimo ih overclockirati. Tada je zagrijavanje napojne jedinice visoko i svaki dodati vid hlađenja dobro dođe. Između tih masivnih aluminijskih hladnjaka se smjestio LGA1200 socket koji podržava aktualnu Comet i nadolazeću Rocket Lake S seriju procesora.

asus_z590_e_gaming_wifi_6

Oko socketa ima dovoljno mjesta za hladnjake, ali ipak treba pripaziti kod nabavke, jer će vanjski ventilatori velikih hladnjaka svakako stršati van zbog velikih VRM hladnjaka. Novi Rocket Lake S procesori će podržavati i više brzine memorije pa je tako s overclockingom moguće postići do 5.333 MHz, a u nekim slučajevima i više. Maksimalno je moguće ugraditi do 128 GB memorije, tj. 4 x 32 GB. Podržana je Asusova OptiMem III tehnologija. Ispred memorijskih slotova nalazi se LED dijagnostika, 24-pinski ATX konektor, te USB 3.2 i USB 3.0 interni headeri. Iznad memorijskih slotova su smještena dva od ukupno četiri headera za RGB LED i dva od ukupno šest 4-pinskih konektora.

asus_z590_e_gaming_wifi_7 asus_z590_e_gaming_wifi_8

Napojna jedinica je iste 14+2-fazne konstrukcije kao i kod Z490-E Gaming, ali i srodne joj Maximus XII Hero. Korišten je poznati ISL69269 VRM kontroler, a integrirani MOSFET-i su 59880RWJ o kojima jedino znamo da su 90-amperski. Kod starije dvije ploče su oni bili 60-amperski, pa je maksimalna struja koju napojna jedinica može isporučiti porasla s 960 na 1.440 A – impresivno. To bi trebalo biti sasvim dovoljno za ekstremni overclocking najjačih LGA1200 procesora. Kao što smo vidjeli, hladnjaci to svojom masivnošću prate, a osim na integriranim MOSFET-ima, termalne podloške se nalaze i na prigušnicama.