asus_z270g_8

Kao i uvijek jedan od najzanimljivijih dijelova ploče je donji lijevi. Tu nalazimo ROG SupremeFX osam kanalni High Definition Audio CODEC S1220A koji donosi visoko kvalitetnu reprodukciju zvuka za SNR-om od 120 dB, te zapis od 113 dB, a podržava i 32-bitnu/192KHz reprodukciju (ne radi kada koristimo 7+1 setup zbog ograničenja u HDA propusnsti). Audio jedinica je opremljena i s dvostrukim pojačalima za slušalice i automatskom prilagodbom izlazne impedancije. Kao i uvijek, PCB audio jedinice je fizički odvojen od ostatka ploče a na njemu su i specijalni audio kondenzatori. Iznad audio jedinice je Nuvotonov Super I/O kontroler. Iznad prvog PCI-e utora se smjestila baterija i 4-pinski konektor prilagođen vodenim pumpama. Dva su PCIe 3.0 x16 utora dodatno ojačana metalnim umetcima, a podržavaju do dvije grafičke kartice u x8 brzini rada PCIe sučelja u SLI ili CFX poljima (SLI konketor u bundleu). Osim toga, tu su i dva PCIe x1 konektora. Iza donjeg se smjestio i M.2 Socket s podrškom za uređaje dužine do 80 mm.

asus_z270g_9

Na samom se dnu ploče nalaze AAFP, TPM, USB 2.0 i USB 3.0 konektori s još jednim 4-pinskim RGB strip konektorom (ukupno su dva na ploči). SATA utori su postavljeni horizontalno i šest ih je. Potrebno je napomenuti kako prvi SATA konektor bandwidth dijeli s prvim M.2 socketom (gornji). Podržana je i nadolazeća Intelova Optane tehnologija. Z270 PCH se nalazi ispod aluminijskog hladnjaka koji se ne zagrijava previše tijekom rada, a opremljen je i RGB LED tehnologijom (AURA).

Osvjetljenje na PCH hladnjaku kontroliramo putem AURA softvera, a birati možemo između Static, Breathing, Color Cycle, Strobing, CPU Temp & Music efekata.

asus_z270g_11 asus_z270g_12

Stražnji je I/O dio malo neobično posložen s WiFi karticom na vrhu i primjerice PS/2 portom na sredini. Zanimljivost su svakako Type A i C USB 3.1 portovi, a video izlazi su ograničeni na HDMI i DP. Na drugoj slici vidimo drugi M.2 utor koji se smjestio na stražnjoj strani ploče, a ovakav smještaj bi mogao uzrokovati probleme s pregrijavanjem kod nekih SSD-a kao što je OCZ RD400.

Konektori stražnjeg I/O panela:

• 1 x PS/2 keyboard/mouse combo port
  • 1 x DisplayPort
  • 1 x HDMI
  • 1 x LAN (RJ45) port
  • 2 x USB 3.1 Type-A + Type-C
  • 2 x USB 2.0
  • 4 x USB 3.0
  • 1 x Optical S/PDIF out
  • 5 x Audio jacks
  • 1 x ASUS Wi-Fi GO! module (Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac and Bluetooth v4.1)

asus_z270g_15 asus_z270g_16

asus_z270g_17 asus_z270g_18

UEFI sučelje je dobro poznato sa Z170 ploča i tu nije došlo do drastičnijih promjena. Jednostavno je za korištenje, no zahtijeva određeno vrijeme prilagodbe zbog mnoštva opcija koje donosi. Po bojama i tweaking opcijama vidimo kako je ovo ROG STRIX ploča, a dostupni naponi su dovoljno visoki i za ekstremnije tipove overclockinga. Ploča i njena VRM jedinica su svakako sposobne za to, što se pokazalo i činjenicom kako je naš i7 6700K sretno radio na 4.7 GHz pri 1.3V.

asus_z270g_20 asus_z270g_19

Superme FX audio jedinica podrazumijeva i Sonic Studio III i Sonic Radar III aplikacije, a moramo priznati kako je zvuk koji proizvodi izvrstan što smo provjerili našim Cambridge Soundworks zvučnicima, ali i Kingstonovim Cloud Revolver slušalicama. DVD na kojem sve dolazi je dual layer tipa i prateći softver, manuali i upravljački programi zauzimaju čak 5.7 GB prostora na njemu. Naći ćemo na njemu tako ROG GameFirst IV (optimizacija mrežnog prometa), ROG RAMCache II, ROG Clone Drive (repliciranje tvrdih diskova ili SSD-a), Aura, ROG CPU-Z, Anti-virusni softver (OEM verzija), ASUS WebStorage, ASUS Utilities, EZ Installer, AiCharger i još mnoštvo toga. Velika novost je dodatak Overwolf overlay softvera za prikaz do 5 bitnih funkcija tijekom igranja (internet, email, instant messaging itd.)

asus_z270g_21 asus_z270g_22

Poznatim Aura Sync softverom upravljamo osvjetljenjem na PCH hladnjaku ali i s dvije LED trake koje je moguće priključiti na ploču. Asus tvrdi kako su objedinili softver pa se može upravlajti i efektima na grafičkim karticama, no to nismo provjeravali. Kao glavni komad softvera je tu i dalje AI Suite 3 koji nudi kontrolu nad svim parametrima rada ploče i sustava. Zanimljiv je i PC Cleaner dio za jednostavno čišćenje diska od nepotrebnih fajlova – junk files,browser cache directory itd.