logitech_g413_1 logitech_g413_2

Logitech u ponudi ima dvanaest tipkovnica namijenjenih igračima, a G413 je najnoviji dodatak. Prati moderne trendove i donosi aluminijski top-on-cover koji ju čini i atraktivnom i vrlo čvrstom. Tipke su mehaničke, Romer-G, poznate s nekih ranijih modela no poboljšanih električnih karakteristika kao i kod G pro tipkovnice.

logitech_g413_3 logitech_g413_4

Pakiranje je klasično, pri čemu je tipkovnica smještena u čvrstu kartonsku kutiju i dodatno zaštićena najlonom. Upleteni USB kabel dužine 1.8 metara s dva priključka je smješten zasebno, a zasebno (vakuumirano), dolazi dvanaest dodatnih tipaka koje najčešće koristimo prilikom igranja drugačijih kontura za brže igranje (uz alat za uklanjanje i postavljanje). U priloženoj knjižici nalazimo i informacije o dvogodišnjem ograničenom jamstvu.

logitech_g413_5

Tipkovnica je potpuno crna, s crnim poklopcem od brušenog aluminija (5052 - aircraft grade), crnim tipkama (poklopcima prekidača), crnim kabelom, te crnim plastičnim kućištem. Široka je 445 milimetara, duboka 132 milimetra te visoka (od podloge) 34 milimetra. Čvrsta konstrukcija i aluminijska ploča pridonose čvrstoći i nemaloj masi od 1105 grama. Aluminijska je ploča kvalitetno obrađena (možda s malo preoštrim rubovima doduše), i ne hvata otiske prstiju, te je lagana za čišćenje od prašine. Tipkovnica se ni malo ne uvija i jednako je čvrsta kao i naša svakodnevna K60 od Corsaira koja također ima aluminijsku ploču. Problem za obje ploče je stvaranje metalnog zvuka prilikom brzog tipkanja, jer se zvuk mehanike na metalnoj ploči još malo pojačava. Naravno, ovo je nešto na što se možemo (i jesmo) naviknuti zbog ugode rada na mehanici.

logitech_g413_6

Kućište tipkovnice je napravljeno od kvalitetne plastike koja s donje strane vrlo efektno izgleda. Tu se nalazi pet velikih gumenih nožica koje odlično drže tipkovnicu za svaku podlogu, a možemo ju i nagnuti uz pomoć dvije izvlačive nožice, koje također imaju gumu protiv klizanja.

logitech_g413_7 logitech_g413_8

Tipkovnica je klasičnog US layouta s numeričkim dijelom, ima sekundarne multimedijske tipke i dvije LED-ice (Caps i Gaming mode). Multimedijskim tipkama pristupamo s Fn tipkom, no u softveru se to može okrenuti pa da Funkcijskim tipkama pristupamo s Fn, a multimedijalne da su glavne. One kreću s lijeva na desno počevši od F7 a donose kontrolu osvjetljenja, uključivanje Gaming moda, Play/Pause, rewind, forward, mute te kontrola glasnoće. U Gaming modu tipkovnica deaktivira Windows key, a gameri će voljeti i anti-ghosting te 26-key rollover.

logitech_g413_9 logitech_g413_10

Romer-G prekidači su izdržljivosti 70 milijuna pritisaka imaju linearan hod, udaljenost akutacije od 1.5 milimetra i silu akutacije od 45 grama. Ukupan hod iznosi 3 milimetra. Svaka tipka je osvijetljena crvenom LED-icom. Podešavanje svjetline je moguće u četiri nivoa ali je moguće i potpuno isključivanje. Kod Silver izvedbe tipkovnice koja ima srebrnu aluminijsku ploču, osvjetljenje je bijelo. G413 ima i USB 2.0 passthrough funkciju, a USB konektor se nalazi na stražnjoj strani.

logitech_g413_14 logitech_g413_15

logitech_g413_16 logitech_g413_17

logitech_g413_18 logitech_g413_19

LSG ili Logitech Gaming Software dolazi u kombinaciji s Overwolf softverom za ekstenzije igara. LSG je jednostavnog sučelja s nekoliko glavnih funkcija kao što je podešavanje i spremanje igraćih profila, tj. spremanje kombinacija naredbi, zatim podešavanja osvjetljenja (osim statičnog svjetla moguće je i "disanje"), zatim gašenja pojedinih tipaka u Gaming profilu rada, a tu je i analitički alat za snimanje tipaka koje najčešće koristimo (heat map). Softver jasno služi i za nadogradnju firmwarea. Sučelje je intuitivno i brzo radi.

logitech_g413_13 logitech_g413_12

Nakon dvotjednog korištenja možemo zaključiti kako je Logitech G413 vrlo dobra gamerska tipkovnica koja će u potpunosti zadovoljiti i kada treba natipkati ogromnu količinu teksta i za igranje. Romer-G mehanički prekidači su nas podsjetili na linearne Cherryeve prekidače i nismo primijetili veliku razliku u radu, osim što su nešto "mekši", tj. trebaju manju silu za akutaciju. Kvaliteta izrade, s aluminijskim gornjim dijelom i plastičnim donjim je odlična, a tipkovnica ima sve funkcije koje treba imati, uz dodatak solidnog softvera za personalizaciju. S preporučenom cijenom od oko 800 kuna u domaćim trgovinama će biti i vrlo konkurentna među mehaničkim tipkovnicama i svakako je vrlo preporučljiva.