asus_tuf_b550m_1 asus_tuf_b550m_2

Nastavljamo s B550 pločama, a ovaj put je pred nama Asusova TUF Gaming B550M-Plus (Wi-Fi). Ova je Micro ATX ploča opremljena 10-faznom napojnom jedinicom, s dva M.2 socketa, Intelovom WiFi 6 (AX201) bežičnom mrežom, Realtekovim 2.5Gbps LAN-om, USB 3.2 Gen 2 portovima te naravno PCIe 4.0 utorom. Donosi i poznatu TUF certificiranu izdržljivost.

asus_tuf_b550m_3

Pakirana je u kutiju dobro poznatog TUF dizajna, unutar koje je zaštićena u antistatičku vrećicu i smještena u kartonsko ležište. Bundle je standardan za ovaj cjenovni razred te uključuje:

• User’s manual
  • I/O Shield
  • 2 x SATA 6Gb/s cables
  • 1 x Supporting DVD
  • 1 x TUF Gaming Sticker
  • 1 x TUF Certification card
  • 1 x Wi-Fi moving antenna
  • 1 x M.2 SSD screw package
  • 1 x M.2 Rubber Package

asus_tuf_b550m_4

Prije dvije godine smo testirali prethodnicu ove ploče, TUF B450M-PLUS Gaming, koja je već na prvi pogled znatno siromašnija od ove nove. Asus je s novom pločom znatno podignuo letvicu i opremio ju s puno moćnijom napojnom jedinicom, većim hladnjacima, dodatnim M.2 utorom, WiFi karticom i 2.5 Gbps LAN-om. Cijena naravno nije ostala ista, no njen porast nije toliki koliko je zapravo bogatija, što ćemo vidjeti tijekom opisa. Asus je vjeran TUF korijenima pa je ploča prošarana i djelomično kamuflirana. Hladnjaci napojne jedinice su povećani, pa više nema plastičnog pokrova stražnjih I/O portova, nego se lijrvi hladnjak djelomično nadvija nad njima. Ujedno, donji je M.2 socket dobio svoj aluminijski hladnjak, a malo je povećan i hladnjak na čipsetu koji je kao i ranije šuplje unutrašnjosti.

asus_tuf_b550m_5

Izgled ploče je dakle solidan, nije pretjerano nametljiv, no kakav je layout, tj. raspored elemenata na njoj? Ponešto je izmijenjen u odnosu na prethodnicu. Tako je prvi PCIe x16 utor zamijenio mjesto s prvim PCIe x1 utorom, a iza njega je smješten još jedan M.2 socket. Četiri su vertikalna SATA konektora zadržali svoje mjesto na dnu ploče, nije sjajan izbor, no inženjeri su očito morali napraviti pokoji kompromis zbog male površine ploče. No opet, bolje da su na dnu, nego uz desni bok. Sve ostalo je posloženo solidno, konektori su uz rubove ploče i nema većih nelogičnosti.

asus_tuf_b550m_6 asus_tuf_b550m_7

Prostora oko socketa je ostavljeno dovoljno unatoč većim hladnjacima, pa će se većina CPU hladnjaka udobno smjestiti, a jedino će vanjski ventilatori onih većih stršati van. Memorijski su utori standardni, podržavaju do 128 GB DDR4 memorije overclockirane do 4.800 MHz. Iznad memorijskih slotova se nalaze dva 4-pinska konektora za ventilatore, te jedan za RGB LED osvjetljenje. Uz desni rub ploče se smjestila jedino napojna jedinica memorije, 24-pinski ATX konektor, te interni USB 3.0 konektor.

asus_tuf_b550m_8

Na dnu je ploče smještena audio jedinica tj. Realtekov ALC 1220A 7.1 CODEC (coder – decoder), koji podržava standardne tehnologije – jack detection, multi streaming, jack retsaking, do 24-bitni (192 kHz) playback itd. Uz ALC 1220A smješteni su i audio kondenzatori, a softverska podrška uključuje DTS Custom. Primjećujemo da je Asus zamijenio ITE I/O kontroler s prošle generacije za Nuvotonov, a ono što je svakako velika novost je upotreba Realtekovog RTL8125B 2.5 Gbps LAN kontrolera uz koji dolazi i Turbo LAN optimizacija s cFosSpeed tehnologijom prioritiziranja prometa (One Click Turbo, Auto Detect Game List). Novost je i WLAN kontroler, no o njemu malo kasnije.

asus_tuf_b550m_9

Uz donji rub ploče su se smjestili uobičajeni headeri i konektori – front audio, COM port, COM Debug, ARGB LED i RGB LED headeri, 4-pinski konektor za ventilator, 2x USB 2.0, front panel, te već spomenuti SATA portovi. Uz desni rub se smjestio i prozirni osvijetljeni dio PCB-a, a tamo gdje je na prošloj generaciji stajalo TUF Gaming, sada su samo kose trake u kojima su smještene RGB LED-ice. Osvjetljenjem upravljamo Aura Sync softverom, kao i trakama koje možemo spojiti na LED konektore te ostalim kompatibilnim hardverom.